Een teken van leven vanuit Doha =D - Reisverslag uit Doha, Qatar van Rianne Brinke - WaarBenJij.nu Een teken van leven vanuit Doha =D - Reisverslag uit Doha, Qatar van Rianne Brinke - WaarBenJij.nu

Een teken van leven vanuit Doha =D

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

16 November 2013 | Qatar, Doha

Lieve allemaal,

Voor het geval jullie twijfelden, JA ik leef nog! Ik zag net dat mijn laatste reisverslag van 28 september is, hoog tijd voor een nieuwe dacht ik zo. Want potverdorie, wat gaat die tijd toch snel!
Daar zit ik dan, vol goede moed voor m'n laptop.. Maar eerlijk, ik zou niet eens weten waar ik moet beginnen met vertellen haha. Op veler verzoeken heb ik afgelopen week foto's online gezet op Facebook, hoop dat jullie deze bewonderd hebben. Er komen er nog veel meer, maarja je moet ergens beginnen toch?
Laat ik beginnen met: Het gaat goed hier! Ik werk hard, leer veel, doe veel leuke dingen, slaap weinig, spreek af met Jeffrey, laat af en toe nog eens wat van me horen, en oja, ondertussen ook nog afstuderen. Ook niet geheel onbelangrijk, al moet ik zeggen dat het "schoolwerk" er soms wel een beetje bij inschiet. Ook denk ik af en toe aan mijn familie, en stuur ik bijvoorbeeld een kaartje naar mijn ouders voor hun trouwdag. Helaas is de postbode de weg kwijt geraakt, want hun trouwdag was toch echt 12 oktober en tot nu toe heeft mijn kaartje Barlo nog niet gevonden. Kleinigheidje :p
Het aantal evenementen in het hotel begint flink aan te trekken en ook de catering partijen gaan hard, dus (Goh wat heb ik er een hekel aan als mensen dit zeggen:) druk druk druk. :P
Dus. Heb ik nog wat leuks meegemaakt. Jazeeeeker!
Twee weken geleden waren Jef en ik 2,5 jaar bij elkaar (Lieeeeef), en om dat te vieren hebben we een nachtje doorgebracht in het Crowne Plaza Hotel. Heerlijk even met z'n tweetjes "ertussenuit", wat niet heel vervelend is in een 5-sterren hotel. Wat hebben we hiervan genoten zeg. En wat hebben we ons laten bedienen, in plaats van zelf altijd maar aan het werk te zijn haha!
Ook het beach resort van het Intercontinental Hotel hebben we een tijdje geleden bezocht. Jeeetje, wat een mooie beach area hebben ze daar gemaakt. Kraak helder water, uitzicht op de skyline van Doha, palmboompjes, zo’n Hawaii-achtig muziekje op de achtergrond, erg vervelend allemaal haha! En een drankje aan de poolbar mocht natuurlijk niet ontbreken.
Ook kan het lijstje met VIP’s weer aangevuld worden. Daar ging Rianne dan hoor, afgelopen weekend. Even een ladies-evenement op locatie doen op een van de paleizen van Al Thani, de koninklijke familie van Qatar. Heb het huis helaas niet van binnen mogen bewonderen, aangezien het in de tuin plaats vond, maar wauw.. Wauww!! De set-up, het dinner, de gasten, de band, alles wauw. Wat kun je toch leuke dingen doen, als je geld als drek hebt. (Voor de niet-Achterhoekers: geld als modder). Sheika Moza Al Thani, de moeder van de huidige emir kwam nog effe langs, en ook een van de queens van Saoudi-Arabië heeft nog even een praatje met me gemaakt. Beeeeetje jammer dat ik pas daarna horde wie ze was haha. Weet ik toch veel :p
Na een optreden van een beroemde Arabische zangeres (waarvan ik de naam niet onthouden heb), nam ineens iemand van de gasten de microfoon over en begon te zingen. Het klonk verbazingwekkend goed, dus ik ging eens even bij mijn assistant-manager checken wie dát nou weer was. En ja hoor, het was Ahlem, een van de meest bekende zangeressen in de Emiraten, zit o.a. ook in de jury van Arab Idol. En die was daar even te gast als vriendin van de familie. Echt waar, op de momenten dat ik eventjes niet aan het heen en weer rennen was, heb ik mijn ogen uitgekeken. Foto’s volgen.
Die nacht lag ik om 4:00 ‘s nachts in m’n bed, en de volgende dag mocht ik om 12:00 weer aantreden. Ik was natuurlijk nog super moe, maar ik wist dat het geen drukke dag zou worden, dus deed ik het lekker kalm aan. Totdat ik in bij de briefing zat.
Daar werd me even medegedeeld dat 2 uur later Sepp Blatter (ja mannen dit is geen geintje), DE grote baas van FIFA op de stoep zou staan om even te kletsen over Qatar 2022. Nou dan ben je in een keer wakker, dat kan ik je vertellen!
Snel gingen we aan de slag om alles perfèct voor elkaar te hebben. Iedereen was in de stress, en als dan ineens de hotel manager en de directeur van Food & Beverage zich met de set-up gaan bemoeien, dan weet je dat het menens is. En als zed an 20 minuten van te voren vertellen dat de broer van de emir er ook bij zal zijn, dan is het helemaal menens. De zaal puilde uit van de media, van over de hele wereld. Maarrr ik heb hem gezien! VIP’s bedienen in Qatar: Sepp Blatter. Check.
http://www.ad.nl/ad/nl/6148/Fifa/article/detail/3542061/2013/11/09/Blatter-is-om-WK-2022-in-november-of-december.dhtml
Leuke foto he? Dat is nou het Four Seasons Hotel Doha. Daar aan de andere kant van die muur sta ik klaar met koek en zoopie. Het is ook eigenlijk te gek voor woorden.
Het laatste wat ik jullie ga vertellen, gaat over een aantal foto’s op Facebook waar ik nogal wat vragen over kreeg. Uitleg verschuldigd dus. Laat ik jullie even uitleggen wat een Ouzi is, voordat jullie denken dat ik in een oermens ben veranderd die met schapenhoofden knuffelt.
Bij een traditionele luxe Qatarse maaltijd, hoort Ouzi. Dit zijn grote schalen met rijst, met daar bovenop een gebraden lam of baby kameel. En ik kan je vertellen, het ziet er zo goor uit. Echt waar, ik heb meerdere pogingen gedaan om het “lokale” eten lekker te vinden, maar lamsvlees vind ik gewoon echt smerig. Die geur alleen al.
Nouja we hadden dus een evenement, een mannen-bruiloft dit keer. En wie mocht de chefs helpen die Ouzi uit elkaar te trekken? Juist ja, ik dus. Eerst netjes met een mes en een tang, maar op een gegeven moment kregen de gasten haast en zat ik serieus met mijn handen (jai k had wel handschoentjes aan hoor) in de Ouzi te graaien hahaha. Niks leukers om dan na het evenement even met de left-overs te spelen en wat geinige foto’s te maken :D Stelletje toeristen zijn we ook.
M’n laptop begint het weer errug zwaar te krijgen, dus ik ga er maar eens mee ophouden. Het is waarschijnlijk een teken dat dit verhaal wel weer lang zat is haha. Ik moet echt eens leren wat kortere verslagen te schrijven.
Lieve allemaal, hoop dat jullie het nog wel leuk om eens wat van me te horen!
Tot snel, liefs x!


  • 17 November 2013 - 00:22

    Rinardo En Ineke:

    Hoi hoi,
    Leuk weer om te lezen hoe het je vergaat in Qatar.
    En het is zeker geen saai leven met al die Vips en koninklijke gasten haha.
    We kijken weer uit naar de volgende belevenissen en verhalen.

    Lieve groetjes en een dikke knuf (ook aan Jeffrey)
    Rinardo en Ineke

  • 17 November 2013 - 12:47

    Frans Van Beek:

    Hé Rianne en Jeffrey
    Leuk weer eens van jullie te horen en mooi dat alles top gaat! Suc6 met de studie en zo
    Groetjes Frans en Erna

  • 17 November 2013 - 15:19

    Jan En Aleid:

    Hallo Rianne,

    Leuk om je verhaal te lezen. Leuk vooral de verschillen met Evelien en Nadine hun belevenissen. Drie totaal verschillende werelden! We wensen je nog veel plezier toe en niet té hard werken want dan val je té veel af.

    liefs en groetjes Jan en Aleid

  • 17 November 2013 - 19:20

    Miranda:

    Hey Rianne, wat een ontzettend leuk verslag weer. Ennuh..... te lang nee hoor, zoals je alles beschrijft kan het niet lang genoeg zijn

  • 17 November 2013 - 19:33

    Miranda:

    En toen hield de laptop er mee op, gelukkig heeft Denise er ook een.....

    Ik mis alleen de uitleg over de gekleurde kuikentjes nog :P
    We Skypen gauw weer en houden jullie wel op de hoogte van het wel en wee in Kampen via de familie-app.
    Dikke kus en knuf$fel (ook voor Jeffrey) en tot gauw!
    Groetjes Miranda

  • 18 November 2013 - 21:26

    Margreet:

    Hë meid, met plezier je verslag gelezen: je zit daar toch wel in een heel apart wereldje!! En...leuke vertaling maar "geld als drek" klinkt echt beter dan "geld als modder".
    Hoewel beide in Qatar ws erg zeldzaam zijn!
    Heel veel liefs + dikke "smok" van ons!





























Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Actief sinds 28 Aug. 2013
Verslag gelezen: 653
Totaal aantal bezoekers 7376

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 01 Juli 2014

Rianne @ Qatar

Landen bezocht: